Quan penso en les paraules, temps i espai, la primera cosa
que em ve al cap és l’horari, per a poder organitzar els espais comuns, per
realitzar les rutines establertes, cobrir necessitats bàsiques, etc.,és a dir,
per a poder portar a terme tots aquests aspectes, és necessari tenir un horari
ben dissenyat que s'ajusti al ritme dels infants.
S’ha de tenir ben assumit que totes i cadascuna de les
activitats que realitzem durant el matí, són igual d’importants( des de l’hora
de dormir, fins l’hora de joc lliure). Per tant, les educadores hem de saber
cobrir totes les necessitats bàsiques dels infants. Però mai hem de caure en el
mal hàbit de l’excés de fragmentació horària ni a l’excés d’activitats. Per tant,
ha d’haver una planificació, però no excessiva, hem de saber deixar un marge de
temps per als ritmes individuals. Alguns dels moments que si s’han de tenir ben
planificats, per exemple són: l’arribada, l’assemblea, temps de menjar, etc. Un
altre aspecte molt important és que ha d'haver-hi temps per als nens i per als adults, tant
per als mestres com per a les famílies.
Considero que és un criteri molt important a tenir en compte,
el fet que l'escola i la família estiguin en contínua comunicació i
coordinació.
Un exemple seria, en les entrades i sortida dels petits a
l'escola, aquest és un moment important per al feedback d'informació entre
família i escola, però la realitat és que durant la jornada no existeix temps
suficient per fer aquest intercanvi d'informació. Una bona relació entre pares
i mestres facilitarà al nen el seu procés d'ensenyament-aprenentatge. Per tant,
aquesta relació ha de ser cordial i amistosa, creant així un clima harmònic.
Un altre
punt a destacar, és com està col·locada l’aula, ja l’organització i decoració
és de vital importància per a la vida dintre de la classe. Una aula ha de
parlar per ella mateix, que quan algú extern entri, sàpiga que es fa allà,
quines són les característiques del grup, etc. És a dir, poder reconèixer amb
un cop d’ull la essència dels que estan dintre d’ella.
Les
competències que he treballat són: la 4.1, perquè he revisat el marc teòric per tenir més
informació, la 3.2-3.3 ja que, com hem demanàvem, he reflexionat sobre l’espai
i el temps.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada