1-Juguem amb magranes:
Aquesta pàgina m’ha cridat l’atenció perquè treballen amb un
element amb el qual els infants han estat en contacte durant un temps a la
classe.
El que més m’ha agradat ha estat com va estar distribuït
l’espai i la disposició dels materials per tal de comprovar quines possibilitats
desenvoluparien els infants. De fet queda reflectit en les observacions
recollides i anotades al costat de les fotografies. Penso que la utilització de
diferents materials per manipular aquesta fruita, elements per omplir, buidar,
estrènyer... va oferir als nens una gran varietat de possibilitats, per anar
descobrint tot el que els hi podia aportar aquell fruit.
En conclusió em sembla molt encertat el coneixement del fruit
en si mateix, les sensacions que els aporta i la motricitat fina que s'exercita
durant la seva experimentació.
2-La llum:
A vegades, no es té en compte que a partir de qualsevol
element natural, simple, poden sorgir una gran varietat de propostes que captivaran
l’interès i la motivació dels nadons.
El que més m’ha agradat d’aquesta proposta és la quantitat
d’activitats que es poden fer sense excés de material. En relació a aquest
factor, la foscor, a més de donar un punt nou i interessant al treball amb els
nens, ens ajuda a poder treballar emocions. Ja que ens podríem trobar amb
infants que tinguessin por als llocs foscos.
Penso que és una proposta que dóna molta autonomia per tal
que l’infant vagi creant sense la intervenció de l’adult.
3- Diferents ambients:
Aquí ens parlen de la importància, que té cada lloc dintre
del centre, el que ens pot arribar a aportar, etc. Per tant, com ja havia
estudiat abans he pogut refrescar els paràmetres o principis.
Per tant aquesta pàgina m’ha ajudat a recordar que s’ha de
tenir en compte tots els principis per a que tot vagi bé i aportar als nens tot
el que necessiten, els principis són:
-Principi d’habitabilitat.
-Principi d’identitat.
-Comunicació.
Els nostres espais han de ser llocs, càlids, acollidors, segurs,
que transmetin confiança. El mobiliari ha d’estar adaptat a l’edat dels
infants, a més hem de controlar en tot moment que les dimensions de l’aula ha d’estar
regida per el ràtio de nens. També saber que ha d’haver signes d’identificació
dintre de les aules, etc.
És a dir, hem de fer de les nostres aules, un lloc familiar,
el qual compti amb tot el que necessiten els nostres infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada