REFLEXIÓ
SOBRE LES POSSIBILITATS EDUCATIVES D'UN DOCUMENTAL
En
la nostra opinió, un documental pot oferir diverses possibilitats educatives,
ja que es pot treballar un tema d'interès. A causa de la manera en què es
presenta (visualment), s'aconsegueix captar l'atenció d'una forma dinàmica i
amena.
L'objectiu
d'un documenta sempre és formatiu ja que es busca la intencionalitat: donar a
conèixer aspectes sobre un tema determinat així com ampliar algun tema. Els
documentals han de poder ser utilitzats com a part d'un projecte de recerca i
sempre han de ser oferts en un context i un temps concret per evitar que quedi
com un document aïllat i incoherent.
Considerem
que en alguns documentals en els quals solen parlar especialistes sobre un tema
determinat, el vocabulari en ocasions sol ser difícil per a la seva comprensió,
la qual cosa suposa ampliar coneixements així com utilitzar un vocabulari més
específic. Pensem que és molt important adequar el documental segons l'edat
així com la formació dels espectadors.
Pensem
que aquesta és una eina educativa de la qual no s'ha d'abusar. No obstant això,
és idoni dur-ho a terme en la part final d'un projecte de recerca, una vegada
que s'ha dut a terme prèviament un procés de cerca i reflexió per posteriorment
donar pas a una ampliació i comprovació d'hipòtesi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada